Właściciel Destination Gotland oficjalnie potwierdził, że jego flota powiększy się nie o jeden, ale dwa nowoczesne promy. Obie jednostki zostaną zbudowane w Chinach.
O tym, że firma Rederi AB Gotland, która jest właścicielem 100 procent udziałów przewoźnika, zamierza zamówić nie jeden, a dwa nowe promy informowaliśmy już na łamach naszego serwisu. Teraz firma oficjalnie potwierdziła skorzystanie z opcji budowy statku numer dwa. Wiadomo, że będzie to jednostka bliźniacza w stosunku do pierwszego promu – będzie mogła przyjąć na pokład 1650 pasażerów i będzie zasilana paliwem LNG.
Oba statki powstają w stoczni GSI (Guangzhou Shipyard International). Już w momencie podpisywania w ubiegłym roku umowy na budowę pierwszego promu, w kontrakcie zawarto klauzulę dającą szwedzkiej firmie możliwość skorzystania z opcji zamówienia drugiego, bliźniaczego statku.
O ile pierwsza jednostka, która została zamówiona w listopadzie 2014 r., zostanie dostarczona operatowi w 2017 r., to budowa drugiej powinna się zakończyć w 2018 r.
Firma oficjalnie potwierdzając budowę skorzystanie z opcji zamówienia drugiego promu, przypomniała, że strategia zamawiania nowych promów parami funkcjonuje już od dawna. Rederi AB Gotland zamówiła dwa promy w jugosłowiańskiej stoczni, podobnie było z zamówieniem złożonym w stoczni Öresundsvarvet w Landskronie. Teraz także tradycji stało się zadość.
Najnowsza inwestycja przedsiębiorstwa Rederi AB Gotland pochłonie sumę 3 miliardów koron szwedzkich (ok. 319 milionów euro). Na mocy porozumienia ze szwedzkich Ministerstwem Transportu firma będzie obsługiwać połączenia na Gotlandię w latach 2017-2027. Jednym z warunkiem kontraktu było wdrożenie przez operatora promów napędzanych ekologicznym paliwem LNG.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu