• <
nauta_2024

DFDS zamawia kolejne dwa nowe promy ro-ro

Partnerzy portalu

DFDS zamawia kolejne dwa nowe promy ro-ro - GospodarkaMorska.pl

DFDS poinformowało właśnie o rozszerzeniu zamówienia na nowe promy. Armator zdecydował się zainwestować w dwie kolejne nowoczesne jednostki. Powstaną one w stoczni Jinling.

W ubiegłym roku duński operator promowy i logistyczny zamówił w chińskiej stoczni Jinling dwa nowoczesne statki ro-ro, z których każdy będzie miał 6 700 metrów linii ładunkowej. Już wtedy przewoźnik zastrzegł, że zamówienie może ulec rozszerzeniu. W kontrakcie zawarto bowiem opcję uprawniającą przewoźnika do zamówienia czterech kolejnych takich promów. DFDS zdecydowało się na razie na zamówienie dwóch kolejnych jednostek.
 
Każdy z nowoczesnych promów, które budowane są w Chinach (także dwa, na zamówienie których operator zdecydował się teraz) będzie mógł pomieścić na pokładzie 450 naczep. Jak przypomniała firma, każdy z nowych statków będzie jednocześnie największą jednostką ro-ro, jaka kiedykolwiek znajdowała się we flocie przewoźnika.
 
– Te statki są częścią naszego nowego programu budowy nowych statków. Stanowi on podkreślenie naszych zdolności dostarczania pojemności transportowej, jakiej oczekują nasi klienci, a także kontynuację naszego dążenia do poprawy efektywności – powiedział Niels Smedegaard z DFDS.
 
Oba nowo zamówione statki, podobnie zresztą jak dwie jednostki zamówione w Jinling Shipyard, będą pierwszymi we flocie DFDS, które spełniają wymogi wynikające z dyrektywy IMO EEDI (Energy Efficiency Design Index). Normy te dotyczą ograniczenia poziomu emisji przez statki, a także zmniejszenia zapotrzebowania na energię. Jak tłumaczy armator, w przypadku każdej z czterech nowych jednostek zapotrzebowanie na energię oraz poziom emisji szkodliwych substancji zostaną zredukowane o ponad 25 procent w przeliczeniu na każdą transportowaną naczepę. Statki zostaną też wyposażone w scrubbery oraz system oczyszczania wody balastowej.
 
Pierwszy z czterech promów produkowanych w Chinach zostanie dostarczony firmie już na początku 2019 r. Kolejny rok później. Oprócz czterech nowych promów, które powstają w Jinling Shipyard, DFDS oczekuje jeszcze na dwa nowe statki, które budowane są w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG). W przeciwieństwie do statków budowanych w Chinach, jednostki z niemieckiej stoczni znajdą się we flocie DFDS na zasadzie umowy charterowej zawartej z Siem Group.

etmal_790x120_gif_2020
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.