Nie jeden, ale dwa nowe promy będzie wkrótce miał w swojej flocie szwedzki armator – Destination Gotland. Firma Rederi Ab Gotland, która jest właścicielem 100 procent udziałów przewoźnika, poinformowała o zamówieniu jeszcze jednego nowoczesnego promu.
Podobnie jak pierwszy z zamówionych promów, kolejna jednostka będzie mogła przyjąć na pokład 1650 pasażerów i będzie zasilana paliwem LNG. Drugi z nowych zamówionych promów, tak samo jak pierwszy, zbuduje chińska stocznia GSI (Guangzhou Shipyard International).
Szwedzka firma poinformowała, że zamówienie zostało potwierdzone po toczących się od dawna negocjacjach z chińskimi partnerami. Eric D. Nilsson, który brał udział w rozmowach z ramienia szwedzkiego przedsiębiorstwa, wyjaśnił, że korzystniejszym rozwiązaniem było zamówienie dwóch promów w jednej stoczni. Jak przyznał Nilsson, firma stosuje taką praktykę od dawna i zawsze dobrze na tym wychodziła.
Zamówiony właśnie prom zostanie dostarczony przewoźnikowi w 2018 r. Pierwsza jednostka, która została zamówiona w ubiegłym roku, trafi do Destination Gotland w 2017 r. Prom ten będzie też pierwszym statkiem LNG pływającym pod szwedzką banderą. Nowe statki ro-pax zostały zaprojektowane w taki sposób, by zredukować do minimum ich oddziaływanie na środowisko. Ich konstrukcja ma zagwarantować też energooszczędność.
Destination Gotland to firma, która powstała w 1998 r. 100 procent udziałów przewoźnika należy do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland (do 1999 r. 25 procent udziałów posiadała Silja Line). Armator posiada obecnie w zarządzie cztery promy, które kursują pomiędzy Gotlandią a Oskarshamn i Nynäshamn.
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych