2 grudnia 2015r. CRIST podpisał z francuską stocznią CHANTIERS PIRIOU kontrakt na budowę statku logistycznego, tzw. Polar Logistic Vessel.
Polarny statek logistyczny będzie służył do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy francuską stacją polarną Dumont d’Urville (położoną na Antarktydzie), a tasmańskim portem Hobart. Transport będzie odbywał się w ładowni mieszczącej do 1 200 ton ładunku.
Z uwagi na przeznaczenie oraz funkcjonowanie w najtrudniejszych warunkach lodowych i pogodowych jednostka będzie posiadała wysoką klasę lodową, gwarantującą niezawodność i skuteczność pracy statku w obszarze jego pływania. Budowa takiej jednostki wymaga od Stoczni CRIST zastosowania specjalistycznych materiałów spawalniczych i technologii oraz wiąże się z koniecznością dostosowania się do wymagających procedur. Statek posłuży także jako patrolowiec marynarki wojennej w celu dozorowania pozaeuropejskich wód Republiki Francuskiej i zastąpi tym samym obecnie służący patrolowiec L\'Albatros oraz lodołamacz L\'Astrolabe.
PLV napędzany będzie czterema silnikami, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów. Statek będzie miał możliwość obsługi dwóch helikopterów.
Jest to kolejny kontrakt Stoczni CRIST na budowę jednostki specjalistycznej, unikatowej i prototypowej.
INFORMACJE TECHNICZNE
Długość całkowita - 72 m
Szerokość - 16 m
Masa kadłuba - 1850 ton
Przewidywany czas realizacji kontraktu wynosi 12 miesięcy.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu