Cosco Holdings, chińska firma zarządzana przez państwo, ogłosiła pozbycie się 17 statków, których łączny tonaż wynosi 919,853 dwt.
W okresie od września do grudnia 2014 roku armator sprzedał na złom 4 kontenerowce oraz 13 masowców, za co do jego kieszeni trafiło 51,2 mln dolarów.
Odniesione straty zostaną skompensowane armatorowi przez rząd chiński z nawiązką. Przeznaczył on bowiem zadośćuczynienie za zniszczenie starych statków oraz zamówienie nowych jednostek oscylujące w granicach 224,8 mln dolarów.
Cosco podkreśla, że jest to część planu odnowienia floty, która ma na celu zwiększenie jej wydajności oraz przystosowanie jej do przepisów związanych z ochroną środowiska.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich