Chiński koncern Cosco zamierza złożyć zamówienie na przynajmniej dziesięć nowych mega kontenerowców o pojemności 19 tys. TEU każdy. Inwestycja ma być warta ok 1,4 mld dolarów – donosi Wall Street Journal.
Zamówienie zostanie złożone pod koniec maja w jednej z chińskich stoczni. Nowe statki mają obsługiwać szlaki handlowe pomiędzy Azją a Europą. Jest szansa, że zawitają też do polskich portów. Inwestycja to prawdopobnie odpowiedź na podobne zamówienia, które złożyli inni wielcy armatorzy kontenerowców: CMA CGM, Maersk i OOCL. Eksperci obawiają się z tego powodu nadpodaży tych jednostek.
Przypomnijmy, że CMA CGM złożył zamówienie na trzy jednostki o ładowności 20,6 tys. TEU każda. Statki mają być dostarczone do 2017 roku. W tym samym roku o sześć nowych mega kontenerowców wzbogaci się armator Orient Overseas Container LineLtd. (OOCL). Jednostki o pojemności 20 tys. TEU zbuduje dla koncernu południowokoreańskie Samsung Heavy Industries. Kontrakt opiewa na sumę 951,6 mln dolarów.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza