Discovery Channel do spółki z duńskim armatorem Maersk wyprodukowała film, który pokazuje budowę jednego ze swoich statków Triple-E. Na nagranie złożyło się zmontowanych w całość 50 tys. zdjęć z 3 miesięcy budowy kontenerowca.
Nazwa Triple-E pochodzi od trzech zasad projektowania: "Ekonomia, Energooszczędność i Ekologia”. Te statki to nie tylko największe kontenerowce na świecie, ale również najbardziej wydajne w przeliczeniu na dwadzieścia stóp równoważnej jednostki (TUE) ładunku.
Triple-E mają 400 metrów długości i 59 metrów szerokości. Ich nowatorska konstrukcja mimo, iż dłuższa tylko o 3 metry i szersza o 4 metry od ostatniej serii kontenerowców klasy E, eksploatowanej przez Maersk, pozwala zabrać na pokład 2,5 tys. kontenerów więcej.
Jednostki są wyposażone w dwa 32 megawatowe (43 tys. KM) dwusuwowe silniki Diesla, napędzające dwie śruby, które rozpędzają statek do prędkości projektowej 19 węzłów.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza