• <
KONGSBERG_2023

Bota Technik wybiera najlepsze rozwiązania na rynku morskim (foto, wideo)

pc

21.02.2018 18:20 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Bota Technik wybiera najlepsze rozwiązania na rynku morskim (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Bota Technik wybiera najlepsze rozwiązania na rynku morskim (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Niezawodność i bardzo dobra jakość wykonania. To tylko  niektóre cechy produktów i technologii japońskiej firmy KEMEL, której rozwiązania stosuje na statkach Bota Technik – jej autoryzowany partner w Polsce. O możliwościach nowoczesnych systemów w zakresie łożyskowania i uszczelnień linii wałów rozmawiali w piątek w Darłowie uczestnicy konferencji „Produkty, technologie i usługi serwisowe KEMEL”.

– Ta edycja spotkań kierowana jest bezpośrednio do eksploatatorów statków, do działów technicznych flot, ship managementów, które eksploatują statki, głównie morskie – mówi Maciej Nowak, dyrektor sprzedaży Bota Technik.

Jacek Krajewski z Seatrans, firmy zajmującej się rekrutacją i zatrudnianiem marynarzy i oficerów, poinformował, że uszczelnienia KEMEL bardzo dobrze sprawdzają się w użytkowaniu i są niezawodne.

– W takim standardowym rozwiązaniu jest to łożysko, w którym kręci się wał śrubowy, czyli na końcu którego jest osadzona śruba. Jest on zazwyczaj smarowany olejem, jest też kwestia uszczelnienia, żeby olej nie wydostawał się na zewnątrz – obecnie bardzo ważne sprawy ochrony środowiska – i też żeby woda nie wchodziła do wnętrza łożyska. Tych wszystkich kłopotów pozbywamy się używając łożysk KEMEL-a, które są chłodzone, smarowane wodą, w związku z tym sprawa uszczelnienia jest dużo prostsza – tłumaczy Jacek Krajewski, technical superintendent w Seatrans.

Na konferencji w Darłowie obecny był także Yuji Okamoto, japoński przedstawiciel firmy KEMEL, który zaprezentował uszczelnienie powietrzne typu AX. To system zaprojektowany i w 100% wyprodukowany w Japonii jako komponenty OEM, gotowe do instalacji na statku. Jego główny element – air control unit – jest prostym rozwiązaniem pneumatycznym z jednym elementem elektrycznym – alarmem, łatwym w obsłudze dla załogi. Dodatkowo uszczelnienie powietrzne AX typu air seal można zamontować w dwojaki sposób: albo jako nową budowę, albo retrofit, czyli modernizację istniejącego grawitacyjnego uszczelnienia KEMEL-a lub innych firm. Jak poinformował Jacek Rossochacki z KEMEL UK, ze swoją ponad 30-letnią opinią niezawodności bardzo popularne jest to drugie rozwiązanie. Przykładem jego zastosowania jest seria statków Karpaty Polskiej Żeglugi Morskiej (Karpaty, Sudety, Beskidy i Tatry), które obecnie są w trakcie retrofitu wykonywanego przez firmę Bota Technik. Obecnie w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni prace trwają na jednostkach Karpaty i Sudety.

– KEMEL to japońska firma, która produkuje  uszczelnienia i łożyska. Posiadamy ogólnoświatową sieć sprzedaży i serwisu. Przyjechałem do Polski, aby uczestniczyć w konferencji dotyczącej naszych produktów, których autoryzowanym partnerem jest tutaj Bota Technik – mówi Yuji Okamoto z KEMEL Japan.

Jak poinformował Grzegorz Janasiewicz, inżynier serwisowy Bota Technik, uszczelnienia KEMEL-a są najczęściej wybierane przez armatorów.

– Zwłaszcza na nowych statkach, jak i tych, które już mają swoją historię. Wykonanie, materiały i ich jakość sprawiają, że możemy powiedzieć śmiało, że jest to jeden z najlepszych produktów w tej chwili dostępnych na rynku morskim na świecie – mówi Grzegorz Janasiewicz, inżynier serwisowy Bota Technik.

Organizatorem konferencji w Darłowie była Bota Technik.

Bota Technik zajmuje się m.in. serwisem układów napędowych, automatyki okrętowej oraz sprzedażą urządzeń autoryzowanych partnerów. Firma łączy doświadczenie z pasją i wiedzą. Dzięki temu umiejętności jej pracowników doceniają armatorzy z kraju i zagranicy. Spółka stosuje standardy międzynarodowych producentów napędów okrętowych, a każde zamówienie traktuje indywidualnie, terminowo dostarczając rozwiązania najwyższej jakości.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.