pc
Bardzo dobre pierwsze półrocze tego roku w gdańskim Naftoporcie. Przeładunki osiągnęły wielkość 8 mln t, z czego 6,5 mln t to przeładunki ropy naftowej. To wzrost odpowiednio o 30 i 40% w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r., kiedy przeładowano 6 mln t, w tym 4,7 mln t ropy naftowej.
– Wartości te spółka uzyskała przede wszystkim poprzez znaczący wzrost przeładunków ropy naftowej. Dynamika tonażu wskazuje na duże prawdopodobieństwo znaczącej poprawy ubiegłorocznego wyniku terminalu, kiedy przeładowano 12,5 mln ton ropy naftowej i paliw płynnych – poinformował portal GospodarkaMorska.pl Piotr Borawski z gdańskiego Naftoportu.
Najważniejszymi kierunkami dostaw ropy naftowej do Naftoportu są Bliski Wschód, Stany Zjednoczone, basen Morza Północnego oraz złoża na Morzu Bałtyckim. Znaczna część ropy pochodzi także z Rosji.
Naftoport wykonuje przeładunki ropy naftowej i produktów naftowych w Porcie Gdańsk. Spółka stanowi istotny element logistyki dostaw ropy dla polskich i niemieckich rafinerii oraz jej tranzytu, a także lądowo-morskiego przeładunku produktów naftowych.
Infrastruktura terminalu przeładunkowego Naftoportu obejmuje pięć stanowisk przeładunkowych o potencjale przekraczającym 44 mln ton paliw płynnych rocznie. Dodatkowym atutem jest dostępność Portu Gdańsk dla największych statków, jakie mogą wpłynąć na akwen Bałtycki. Baza przystosowana jest do obsługi potężnych oceanicznych tankowców typu Aframax, Suezmax oraz VLCC (Very Large Crude Carrier).
Naftoport to jeden z najbardziej konkurencyjnych terminali naftowych na południowym Bałtyku. Potencjał ten z powodzeniem wykorzystują polskie rafinerie, zarówno LOTOS, jak i Orlen.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries