pc
Kwestie ochrony środowiska wymagają zmniejszonego udziału elektrowni opalanych węglem, a w żegludze strefa kontroli emisji (ECA) na Bałtyku i Morzu Północnym/Kanale La Manche wymaga paliw będących alternatywą dla oleju ciężkiego i oleju napędowego, w celu zmniejszenia emisji NOx i SOx. Lokalne zanieczyszczenia, w tym NOx, SOx i pyły, są rosnącym problemem wielu dużych miast. Potwierdza to unijna strategia ds. LNG oraz wdrażanie terminali importowych i stacji bunkrowania w portach oraz przy głównych trasach transportu drogowego. LNG stanie się zatem naturalnym wyborem jako paliwo dla elektrowni w Europie i do bunkrowania statków eksploatowanych w regionie. O wyzwaniach na przyszłość opowiedzą eksperci podczas towarzyszącemu tegorocznej edycji BALTEXPO seminarium “Inteligentne porty i czystsza energia – technologie bunkrowania LNG i dystrybucja LNG dla żeglugi śródlądowej”.
Norweska wiedza specjalistyczna
Od 50 lat Norwegia jest zaufanym partnerem na globalnym rynku energii w zakresie ropy naftowej, gazu oraz źródeł odnawialnych. W ostatnich dekadach norweski eksport LNG z norweskiego szelfu kontynentalnego odgrywa coraz większą rolę jako globalne źródło energii. Konkurencyjność Norwegii w handlu LNG oraz dobrze udokumentowana wiedza specjalistyczna Norwegii w branży LNG dobrze wróży bliższemu partnerstwu energetycznemu między Norwegią a Polską.
Od 15-20 lat norweskie firmy obejmują całość łańcucha wartości w branży LNG, od zaopatrzenia w LNG, przez terminale importowe, aż po dystrybucję na małą skalę i wykorzystanie LNG.
Seminarium “Inteligentne porty i czystsza energia – technologie bunkrowania LNG i dystrybucja LNG dla żeglugi śródlądowej”
Trwające pół dnia seminarium zaprezentuje doświadczenie, systemy i usługi norweskiego przemysłu LNG oraz omówi możliwości współpracy z polskimi i europejskimi partnerami w realizacji rozwiązań infrastruktury LNG na mała skalę na potrzeby społeczeństwa opartego na energii bardziej przyjaznej dla środowiska.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek