Amerykańska firma Jensen Maritime zaprezentowała dwa projekty nowych jednostek regazyfikacyjnych LNG.
Pierwsza koncepcja zakłada wyposażenie zwyczajnej barki w zbiornik LNG na pokładzie. Taki statek może być później znów modyfikowany, by móc przewozić więcej niż jeden typ paliwa, w zależności od potrzeb klienta. Atutem tego rozwiązania jest krótki czas oczekiwania na modernizację jednostki, co pozwala zaspokoić krótkoterminowe potrzeby.
Druga koncepcja zakłada budowę nowej barki przeznaczonej tylko do regazyfikacji. Przewiduje on instalację zbiornika LNG pod pokładem wraz z gamą nowoczesnych rozwiązań zwiększających wydajność i bezpieczeństwo.
- Klienci mają często różne oczekiwania w kwestii paliwa LNG – powiedział Johan Sperling, wiceprezydent Jensen Maritime. - Nasze koncepcje pozwalają zadowolić tych, którzy potrzebują takich jednostek natychmiast, ale też klientów inwestujących długofalowo w ten surowiec – dodaje.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza