ABB, wiodący dostawca technologii energetyki i automatyki, otrzymała zamówienie o wartości około 85 mln dolarów na dostawę stacji elektroenergetycznych, mających usprawnić integrację systemu dostarczania wody i elektryczności (IWPP) z krajową siecią elektroenergetyczną.
Zakład będzie wykorzystywać lokalne zasoby gazu ziemnego do produkcji 2520 MW energii oraz odsalania wody z wydajnością około 600 mln litrów dziennie, pomagając zaopatrzyć w wodę pitną i energię jedną z tych stref ekonomicznych, która stanowi główny element planów modernizacji i dywersyfikacji gospodarki kraju.
Katar tworzy infrastrukturę obejmującą m.in. obiekty kolejowe oraz elektrownie i zakłady odsalania wody. Takie projekty, podejmowane z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia ABB, pomogą w przystosowaniu gospodarki kraju do potrzeb coraz większej populacji, przekraczającej obecnie dwa miliony ludzi i rosnącej około trzykrotnie szybciej niż w sąsiednich państwach nad Zatoką Perską.
– Prowadzimy działalność na szeroką skalę i osiągamy bardzo dobre wyniki w regionie, dlatego też z przyjemnością bierzemy udział w przedsięwzięciach służących zwiększeniu mocy produkcyjnych oraz zaspokojeniu rosnącego zapotrzebowania na energię elektryczną i słodką wodę w Katarze — powiedział Claudio Facchin, dyrektor Dywizji Systemów Energetyki ABB.
ABB będzie odpowiadać za projekt, budowę, dostawę, instalację i uruchomienie trzech stacji elektroenergetycznych. Stacje posłużą do zasilania sieci elektroenergetycznej, a następnie do obniżania napięcia w celu dystrybucji na nowych terenach, które zostały przeznaczone do zagospodarowania. Stacje elektroenergetyczne 400 kV i 220/132 kV są wyposażone w najnowocześniejsze rozdzielnice w izolacji gazowej oraz zaawansowane systemy sterowania, zabezpieczeń i łączności.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza