W doku nr 5 w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwają prace remontowe na masowcu samowyładowczym - MS Splittnes.
Jednostka przechodzi remont, którego zakres obejmuje m.in. prace kadłubowe i rurarskie, czyszczenie zbiorników paliwowych i balastowych, prace na grodziach w ładowniach, demontaż wind kotwiczno-cumowniczych oraz demontaż łańcucha kotwicznego i remont kotwic. W ramach zlecenia stocznia prowadzi także remont zaworów dennych i burtowych, próby systemów ładunkowych i paliwowych oraz konserwację kadłuba.
Splittnes ma ponad 166 m długości i ponad 20 m szerokości, został wybudowany w 1994 r. w stoczni Kvaerner Kleven Leirvik. Dzięki wyposażeniu w systemy taśmowe, statek może być rozładowywany bez użycia urządzeń portowych.
Klientem MSR Gryfii jest niemiecki armator HJH Shipmanagement, który zarządza flotą statków samowyładowczych o łącznej pojemności 31 000 ton i zdolności przeładunkowej 3 000 ton na godzinę. Armator operuje przede wszystkim na obszarze Europy Północnej.
***
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji. Stocznia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza