jk
DNV GL oraz Hapag-Lloyd Cruises dokonały zmian konstrukcyjnych w kadłubach dwóch statków pasażerskich, co spowodowało roczne oszczędności na paliwie o więcej niż dziesięć procent. Jednostki będą miały najwyższą klasę lodową dla statków pasażerskich, poziom zużycia paliwa ma ogromne znaczenie ekonomiczne.
Statki ekspedycyjne HANSEATIC nature oraz HANSEATIC inspiration powstaną w stoczni Vard w Rumunii i Norwegii. Eksperci DNV GL zbadali ponad 100 000 zmian kształtu kadłuba. W efekcie udostępnili Hapag-Lloyd Cruises i Vard możliwości technicznie różnych kadłubów oraz opracowali analizę tego, w jaki sposób kształt kadłuba, ogólny układ i stabilność wpływają na zużycie paliwa.
Efektywność kształtu kadłuba została zoptymalizowana w ramach określonego zestawu ograniczeń. Przeanalizowano kolejne 10 000 projektów kadłuba, najefektywniejszy kształt poddano obliczeniowej mechanice płynów (CFD). Rufa została zoptymalizowana pod kątem komfortu pasażerów, minimalizując wpływ uderzenia fal.
HANSEATIC nature oraz HANSEATIC inspiration mają wejść do służby w 2019 roku.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje