PMK
Koncern Mitsui Engineering & Shipbuilding zakończył konstrukcję pierwszego na świecie silnika dwusuwowego, wysokoprężnego silnika diesla ME-GIE napędzanego etanem.
To pierwszy z serii trzech takich silników, które Mitsui zainstaluje na trzech gazowcach o pojemności 36 tys. m3. Same jednostki będą przewozić etan, którym będą same napędzane. Statki zamówiło dwóch armatorów: Hartmann Schiffahrt z Niemiec oraz Ocean Yield z Norwegii.
MAN Diesel & Turbo, autor silnika, wybrał etan jako paliwo z powodu niższej ceny tego surowca i krótszego czasu bunkrowania. Etan generuje także o wiele mniej zanieczyszczeń, podobnie jak metan. W porównaniu do paliw ciężkich emituje 15-20 proc. mniej CO2 oraz znikomą ilość siarki. Co więcej, silniki ME-GIE będzie można z łatwością przekształcić na napęd metanowy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza