ew/Ulstein
Grupa Ulstein już od wielu lat zajmuje się współpracą z różnymi podmiotami związaną z opracowywaniem nowych, innowacyjnych projektów i rozwiązań na statkach. Podczas tego projektu - ściśle współpracowała z Nordic Wildfish. Obie firmy powstały w 1917 roku więc mają za sobą bogatą tradycję. Najnowsza seria trawlerów powstała w oparciu o doświadczenie zdobyte podczas badań terenowych i zaawansowane analizy. Jak zapewniają twórcy, te unikalne jednostki przyczynią się do zwiększenia zdolności połowowej i jej jakości.
Jak powiedział Tore Ulstein, COO w Ulstein Design & Solutions oraz dyrektor zarządu: "Nordic Wildfish ma solidne doświadczenie związane z trawlerami oraz z testowaniem nowych metod w dziedzinie rybołóstwa. Podobnie jak my, ma też historię promowania innowacyjności i zaawansowanych rozwiązań. Ta współpraca zaowocowała ulepszonymi i najnowocześniejszymi rozwiązaniami w dziedzinie trawlerów".
Tore Roaldsnes, dyrektor Nordic Wildfish dodaje: "Chcemy urzeczywistnić wizje naszego projektu EcoFive® (ekologiczny statek rybacki). Seria trawlerów Ulsteina została zaprojektowana w celu wdrożenia rozwiązań dla delikatnego połowu ryb, efektywnego ich przetwarzania oraz utylizacji resztek. To wszystko wpłynie na lepszą jakość, wyższą wydajność, lepsze zarobki i mniejszą szkodę dla środowiska naturalnego"
Na uwagę zasługuje także zastosowanie opatentowanego kształtu kadłuba X-BOW®. Zmienia on bowiem tradycyjny układ trawlera, prowadzi do lepszego rozmieszczenia załogi a także samego ładunku. Przetwórnia rybna jest umiejscowiona na dwóch pokładach a pomieszczenia dla załogi w centralnej części statku. Statki wyposażone w X-BOW mają zminimalizowane ryzyko wstrząsów, łatwiej im utrzymać pożądaną pozycję podczas falowania a także zminimalizowany hałas na pokładzie co przyczynia się do polepszenia warunków pracy i zoptymalizowania kosztów operacyjnych.
Nowa technologia jest także ukłonem w stronę ochrony środowiska. Statki tej serii posiadają efektywny system hybrydowy, łączący akumulatory z napędem spalinowo-elektrycznym i spalinowo-mechanicznym. Statki będą dzięki temu bardziej ekonomiczne pod względem zużycia paliwa, a także zwiększą komfort podróżowania dzięki zmniejszeniu hałasu zgodnie z wymogami DNV-GL Silent.
Nieformalna rada ministrów UE ds. rybołówstwa
Aukcja charytatywna z okazji Dnia Bałtyku
Cermaq podejmuje szerszą współpracę z Cognizant w celu dalszego podnoszenia wydajności operacyjnej
Ocean Ark. DNV i Ocean Sovereign podpisują porozumienie dotyczące innowacyjnego statku do hodowli ryb
Chemia w morzu i na plaży. Zanieczyszczamy oceany globalnie, trujemy się lokalnie
Raport NIK: człowiek zagraża Półwyspowi Helskiemu