• <

Zrównoważone połowy dzięki nowej serii trawlerów Ulstein

ew/Ulstein

24.08.2018 10:31 Źródło: własne
Strona główna Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo Morskie Zrównoważone połowy dzięki nowej serii trawlerów Ulstein

Partnerzy portalu

Zrównoważone połowy dzięki nowej serii trawlerów Ulstein - GospodarkaMorska.pl
Jak poinformowała na swojej stronie grupa Ulstein, na rynek zostanie przez nich wprowadzona nowa seria trawlerów z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w zakresie zrównoważonych metod połowu i ich przetwarzania. Celem są m.in delikatniejsze obchodzenie się z rybami a także wprowadzenie nowych rozwiązań.

Grupa Ulstein już od wielu lat zajmuje się współpracą z różnymi podmiotami związaną z opracowywaniem nowych, innowacyjnych projektów i rozwiązań na statkach. Podczas tego projektu - ściśle współpracowała z Nordic Wildfish. Obie firmy powstały w 1917 roku więc mają za sobą bogatą tradycję. Najnowsza seria trawlerów powstała w oparciu o doświadczenie zdobyte podczas badań terenowych i zaawansowane analizy. Jak zapewniają twórcy, te unikalne jednostki przyczynią się do zwiększenia zdolności połowowej i jej jakości. 

Jak powiedział Tore Ulstein, COO w Ulstein Design & Solutions oraz dyrektor zarządu: "Nordic Wildfish ma solidne doświadczenie związane z trawlerami oraz z testowaniem nowych metod w dziedzinie rybołóstwa. Podobnie jak my, ma też historię promowania innowacyjności i zaawansowanych rozwiązań. Ta współpraca zaowocowała ulepszonymi i najnowocześniejszymi rozwiązaniami w dziedzinie trawlerów".

Tore Roaldsnes, dyrektor Nordic Wildfish dodaje: "Chcemy urzeczywistnić wizje naszego projektu EcoFive® (ekologiczny statek rybacki). Seria trawlerów Ulsteina została zaprojektowana w celu wdrożenia rozwiązań dla delikatnego połowu ryb, efektywnego ich przetwarzania oraz utylizacji resztek. To wszystko wpłynie na lepszą jakość, wyższą wydajność, lepsze zarobki i mniejszą szkodę dla środowiska naturalnego"

Na uwagę zasługuje także zastosowanie opatentowanego kształtu kadłuba X-BOW®. Zmienia on bowiem tradycyjny układ trawlera, prowadzi do lepszego rozmieszczenia załogi a także samego ładunku. Przetwórnia rybna jest umiejscowiona na dwóch pokładach a pomieszczenia dla załogi w centralnej części statku. Statki wyposażone w  X-BOW mają zminimalizowane ryzyko wstrząsów, łatwiej im utrzymać pożądaną pozycję podczas falowania a także zminimalizowany hałas na pokładzie co przyczynia się do polepszenia warunków pracy i zoptymalizowania kosztów operacyjnych. 

Nowa technologia jest także ukłonem w stronę ochrony środowiska. Statki tej serii posiadają efektywny system hybrydowy, łączący akumulatory z napędem spalinowo-elektrycznym i spalinowo-mechanicznym. Statki będą dzięki temu bardziej ekonomiczne pod względem zużycia paliwa, a także zwiększą komfort podróżowania dzięki zmniejszeniu hałasu zgodnie z wymogami DNV-GL Silent. 

 

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.