PMK
Pierwszy z trzech luksusowych wycieczkowców dla hotelu Ritz-Carlton został zwodowany w tym miesiącu. Tym samym znana marka hotelowa oficjalnie weszła na rynek wycieczkowy.
Statek otrzyma nazwę Ritz-Carlton One i pomieści na pokładzie 298 pasażerów. Jednostka powstaje w hiszpańskiej stoczni Hijos de J. Barreras i ma być ukończona w październiku przyszłego roku. Stocznia przy budowie wycieczkowca współpracuje z światowymi markami: DNV GL, MAN Diesel, ABB i Interior Proman.
Statek ma zapewnić wszystkie luksusy, jakie oferują normalnie hotele Ritz-Carlton, tylko że w morskim wydaniu. Przykładowo stosunek załogi do pasażerów na pokładzie będzie wynosił 1:1,5. To jeden z najwyższych wyników w branży. Jednostka jest wyceniana na 250 mln euro i będzie najdroższym statkiem cywilnym w historii Hiszpanii.
Ritz-Carlton One będzie też mniejszy od typowego wycieczkowca. Statek charakteryzuje się długością 190 metrów, szerokością 23,8 metrów i zanurzeniem na 5,65 metrów. Dzięki temu jednostka będzie mogła zawijać do mniejszych portów, takich jak Capri i Portofino.
Inauguracyjny rejs wycieczkowca ma się odbyć w lutym 2020 roku. Jednostka wyruszy z Fort Lauderdale na Florydzie i uda się na Karaiby, po drodze zawijając do Dominikany, Puerto Rico, Saint Kitts i Nevis, Gwadelupy, Martyniki i Barbadosu.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych