Paweł Kuś
Trzy nowe elektryczne suwnice przybyły do portu kontenerowego Jaxport w amerykańskim mieście Jacksonville. Wybudowane w Szanghaju olbrzymy rozpoczną pracę pod koniec tego roku.
Nowe suwnice mają zasięg na 22 rzędów kontenerów - trochę mniej niż nowe suwnice w polskim terminalu DCT. Amerykańskie suwnice odznaczają się jednak tym, że są w pełni zasilane elektrycznie. Co ciekawe urządzenia będą generować energię w czasie opuszczania ładunku, a potem ją wykorzystywać do podnoszenia towarów. Dzięki temu port obniży emisje swoich zanieczyszczeń.
Nowe suwnice zostały zamówione w 2014 roku za 37,6 mln dolarów w fabryce Shanghai Zhenhua Heavy Industries. Na ten cel port pozyskał 15 mln dolarów dotacji od amerykańskiego departamentu transportu.
Kolejne 10 podobnych suwnic ma trafić do Jaxport w ciągu kolejnej debaty.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju