pc
Pomorskie Centrum Logistyczne, nowe nabrzeże T2 terminalu DCT, magazyny i kolejne połączenia drogowe. Zaplecze gdańskiego portu nieustannie się rozrasta. Na tym nagraniu prezentujemy, jak wiele zmieniło się w ciągu ostatnich miesięcy.
Przy gdańskim porcie bardzo prężnie rozwija się Pomorskie Centrum Logistyczne, zarządzane przez Gdańską Agencję Rozwoju Gospodarczego (InvestGDA). Do wynajęcia jest tutaj 187 ha terenów inwestycyjnych. Mogą powstawać magazyny i hale produkcyjne ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi, tworzącymi łącznie około 500 000 m2 powierzchni.
Nowoczesne miejsce na biznes
Z terenem Pomorskiego Centrum Logistycznego sąsiaduje nowoczesny biurowiec Koga. To pierwszy A-klasowy około portowy obiekt biurowy w Polsce. Do dyspozycji najemców oddane zostały w nim 7 060 m2 powierzchni biurowej oraz reprezentacyjne lobby wejściowe z recepcją, pomieszczenia socjalne, zaplecze higieniczno-sanitarne, w tym natryski dla osób dojeżdżających do pracy rowerem, jak również zlokalizowana na zewnątrz budynku powierzchnia rekreacyjno-sportowa.
Zarówno Koga, jak i wszystkie inne obiekty Pomorskiego Centrum Logistycznego, połączone są wewnętrznymi drogami bezpośrednio z portem morskim. Mają także znakomity dostęp do międzynarodowych szlaków drogowych, kolejowych, lotniczych oraz największego na Bałtyku głębokowodnego terminalu DCT.
Centrum logistyczne na skalę światową
Swoje magazyny przy gdańskim porcie wybudował także Goodman Polska. To jeden z liderów w budowaniu i zarządzaniu wysokiej jakości nieruchomościami logistycznymi, takimi jak magazyny i centra dystrybucyjne. W Gdańsku wynajął tereny w Pomorskim Centrum Logistycznym, łącznie 51 500 m2, rozbudowane o kolejny magazyn o powierzchni 15 800 m 2. Centrum zapewnia powierzchnię logistyczną klasy A dla ośmiu klientów z trzech sektorów: motoryzacja: NRF Poland; handel: Eurocash, czołowy dystrybutor FMCG; transport i logistyka: ATC Cargo, Kuehne + Nagel, Terramar, Poland Services Transport-Logistyka, Univeg Logistics Poland oraz firma spedycyjna NTA.
Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to kluczowa inwestycja Goodman w Polsce. Jego właścicielem jest Goodman European Partnership (GEP), flagowy europejski fundusz Goodmana. W ramach projektu Goodman może wybudować do 500 000 m2 powierzchni magazynowej i produkcyjnej, wraz ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.
Mrożona żywność to nie problem
W gdańskim porcie ulokowana została również chłodnia składowa PAGO. To mroźnie spełniające najwyższe standardy budowlane dotyczące obiektów chłodniczych. Ich lokalizacja w gdańskim porcie to odpowiedź na potrzeby importerów i eksporterów mrożonej żywności. Do dyspozycji najemców są m.in.: 3 komory przechowalnicze, 36 000 miejsc paletowych, 3 komory szokowego mrożenia, komora kompletacyjna i pola odkładcze o zróżnicowanych zakresach temperaturowych. Przewożenie kontenerów ułatwia bezpośrednie połączenie z terminalem kontenerowym DCT.
Obiekty PAGO wyróżniają: nowoczesne wyposażenie i zaawansowane narzędzia informatyczne, dogodna lokalizacja oraz kompleksowa oferta w zakresie logistyki magazynowej. Mroźnie PAGO spełniają wszystkie standardy unijne i wymogi jakościowe: GMP, GHP, HACCP oraz znajdują się pod stałym nadzorem Służb Weterynaryjnych i Sanitarnych.
Jedyny taki terminal w rejonie Morza Bałtyckiego
DCT to największy i najszybciej rozwijający się polski terminal kontenerowy oraz jedyny terminal głębokowodny w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Dzięki otwarciu nowego nabrzeża T2 jego zdolność przeładunkowa wzrosła do 3 milionów TEU, plasując go w czołówce największych terminali w Europie.
Budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym w Gdańsku rozpoczęła się w 2015 roku. Jego długość to 650 m. Wyposażone jest w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS o wysokości 133 m.
Terminal DCT jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Gdański port cały czas rośnie w siłę. Rocznie obsługuje on 45,4 % obrotów wszystkich polskich portów. Do 2022 roku objęty został specjalnym programem inwestycyjnym, który zakłada m.in. poprawę infrastruktury drogowej i kolejowej wokół portu.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych