pc
Acta Auriga to już jej oficjalna nazwa. Uroczystość nadania imienia nowoczesnej jednostce przeznaczonej specjalnie dla morskiej energetyki wiatrowej odbyła się w Emden w Niemczech 20 czerwca. Udział w budowie statku zamówionego w stoczni Ulstein Verft miała także stocznia CRIST z Gdyni.
Acta Auriga ma 93,40 m długości, 18 m szerokości, 6 m zanurzenia oraz 3 200 t nośności. W stoczni CRIST zbudowano kadłub i częściowo wyposażono jednostkę. W Gdyni zainstalowane zostały także pędniki azymutalne firmy Verth oraz przeprowadzono tam prace rurarskie i malarskie, jak również ułożono część okablowania i paneli podłogowych.
Prace przy budowie jednostki w stoczni Ulstein Verft ukończono trzy dni przed czasem, w marcu tego roku natomiast Acta Auriga została przekazana holenderskiemu armatorowi Acta Marine.
Statek SOV (service operation vessel) pracuje przy budowie, montażu i konserwacji farm wiatrowych. Od miesiąca jego miejscem zatrudnienia jest Bard Offshore 1 – morska farma wiatrowa w niemieckiej części Morza Północnego, należąca do operatora Offshore Breeze Energy. Dzięki zastosowaniu rozwiązań projektowych X-BOW i X-STERN oraz specjalnego dźwigu 3D (6 t udźwigu), trapu SMST oraz wind, Acta Auriga zużywa mniej energii i utrzymuje odpowiednią pozycje podczas wschodzenia w falę. Jednostka służy także do transferu personelu i ładunków do miejsca pracy, jak również przeznaczona jest do obsługi innych obszarów offshore, jak ropa i gaz. Acta Auriga może przebywać w morzu około 30 dni. Na jej pokładzie pracuje 120-osobowa załoga, ulokowana w 80 kabinach.
Acta Auriga została zatrudniona do eksploatacji i konserwacji farmy Bard Offshore 1 na okres 2 lat.
Acta Auriga w liczbach
Długość - 93,40 m
Szerokość - 18 m
Zanurzenie - 6 m
Wysokością boczna do pokładu głównego - 7,60 m,
Tonaż pojemnościowy brutto - 6050
Nośność - 3200 t
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych