• <
bulk_cargo_port_szczecin

Załamanie przewozów intermodalnych w sztukach, wzrost w masie

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Załamanie przewozów intermodalnych w sztukach, wzrost w masie

Partnerzy portalu

W porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku, liczba jednostek spadła o 0,21 proc., a liczona w ujęciu TEU - o 3,82, informuje Urząd Transportu Kolejowego.

W porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku, liczba jednostek spadła o 0,21 proc., a liczona w ujęciu TEU - o 3,82, informuje Urząd Transportu Kolejowego.

W całym 2014 roku kolej przewiozła 1114173 TEU towarów, tj. o 0,8 proc. mniej niż w 2013 roku (obliczenia własne). Załamanie nastąpiło w drugim kwartale (-4,6 proc.) i czwartym (wspomniane -3,8 proc.).

Zwiększyła się natomiast łączna masa ładunków w przewozach intermodalnych i w czterech kwartałach 2014 roku przekroczyła ona 9,61 mln ton, tj. była o 11,4 proc. większa rok/roku. Dzięki temu, jak również ogólnemu spadkowi przewozów cargo kolejowego, przewozy intermodalne zwiększyły udział w tym rynku do 4,2 proc. (w 2013 r. – 3,7 proc.).

W przewozach intermodalnych nasi przewoźnicy wykonali w ub. roku pracę przewozową blisko 3,402 mld tonokilometrów, tj. o 11,1 proc. większą r/r. Udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym liczony pracą przewozowa wzrósł do 6,79 proc. (w 2013 r. - 6,03 proc.).

W IV kwartale minionego roku kolejowe przewozy intermodalne realizowało 12 licencjonowanych przewoźników (w 2013 r. – 10), w tym: PKP Cargo, PKP LHS, DB Schenker Rail Polska, Lotos Kolej, CTL Logistics, CTL Rail, Rail Polska, Polzug Intermodal Polska, Ecco Rail, Freightliner PL, Eurotrans oraz Karpiel.

Największy udział w tym segmencie rynku, w ujęciu tnkm, miała PKP Cargo - 51,55 proc. (w 2013 r. - 59,82 proc.), przed Lotos Kolej - 19,17 proc. (14,83 proc.) i DB Schenker Rail Polska - 18,19 (14,01 proc.).

Źródło:
wnp.pl

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.