Pieć 140-tonowych suwnic zostało załadowanych w piątek (31.07) na statek przy Nabrzeżu Francuskim w gdyńskim porcie. W sobotę wielkogabarytowy ładunek wyruszył do Afryki.
Suwnice zostały wyprodukowane na zlecenie fińskiej firmy Konecranes, globalnego lidera w branży suwnic. Ich montaż odbył się w Portowym Zakładzie Technicznym. Konstrukcje stalowe dostarczyła polska firma z Gorzowa, natomiast cała technologia (m.in. elektronika) pochodzi od dostawców z krajów Unii Europejskiej i spoza niej.
Załadowane suwnice są pierwszą partią większego zamówienia realizowanego dla klienta z Afryki. Są przeznaczone do pracy w terminalu kontenerowym. Za ich przewiezienie odpowiedzialna jest holenderska firma Biglift, która specjalizuje się w transporcie konstrukcji stalowych. Suwnice zostały załadowane na 156-metrową jednostkę Happy Dover wyposażoną w trzy dźwigi (2 x 400 mt, 1 x 120 mt).
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju