PMK
Spółka Skangas zakończyła bunkrowanie pierwszego statku w niedawno wybudowanym terminalu LNG w fińskim Pori. Inauguracyjną jednostką został tankowiec Ternsund.
Terminal LNG Skangas jest położony w strategicznym miejscu i ma uniwersalny charakter. Oprócz bunkrowania statków obiekt ma podłączenie do rurociągu LNG i oferuje tankowanie ciężarówek.
- Nasz terminal został oficjalnie otwarty 3 tygodnie temu. To był krok milowy w naszym rozwoju na fińskim rynku. Teraz, wraz z pierwszym bunkrowaniem, postawiliśmy kolejny krok – powiedział Tor Morten Osmundsen, prezes Skangas.
Ternsund to tankowiec o nośności 15 tys. dwt. Jednostka została dostarczona w czerwcu zeszłego roku szwedzkiemu armatorowi Terntank. To pierwszy z czterech zasilanych LNG tankowców, który ten przewoźnik zamówił w chińskiej stoczni Avic Dingheng Shipbuilding. Statki są wyposażone w silnik typu dual fuel zaprojektowany przez fińską Wartsilę. Z kolei nad kadłubem jednostek pracowali specjaliści z Rolls Royca.
Skangas jako pierwsza firma na świecie zainmwestowała w jednostki do bunkrowania LNG. Kolejny taki statek o nazwie Coralius zostanie oddany na początku 2017 roku. Jego pojemność wyniesie 5,8 tys. m3.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody