pc
Rozpoczęła się budowa drogi S6 od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości 120 km. W poniedziałek w miejscu, gdzie w przyszłości będzie węzeł Goleniów-lotnisko wbito symboliczną łopatę.
Budowa drogi S6 od Goleniowa do Koszalina to obecnie najdłuższy plac budowy w Polsce. Trasa wraz z obwodnicami Koszalina oraz Sianowa ma długość 140 km. Na tym odcinku powstanie m.in. 11 węzłów drogowych oraz 111 mostów, wiaduktów oraz estakad. Droga powinna zostać oddana dla użytkowników w 2019 r.
– Budowa drogi S6 dzisiaj na mapie wszystkich inwestycji infrastrukturalnych w naszym kraju jest inwestycją szczególną, gdyż otworzy ona Pomorze Zachodnie na Pomorze Wschodnie oraz Trójmiasto – powiedział wicemarszałek sejmu Joachim Brudziński. Dodał, że dzięki tej budowie województwo zachodniopomorskie „zostanie włączone do sieci dróg szybkiego ruchu i otworzy potencjał gospodarczy dla regionu”.
Brudziński przyznał, że „dla rządu priorytetem jest także dokończenie budowy drogi S3 i pełne otwarcie portów w Świnoujściu i w Szczecinie na południe Europy”. – Mamy też świadomość, jak ważną dla Pomorza Środkowego, nie tylko ze względu na walory turystyczne, ale i na szansę dla rozwoju gospodarczego, jest droga S11 – dodał.
– Uruchamiamy wielką inwestycję, która będzie służyła budowaniu spójnego systemu komunikacyjnego Polski – zapowiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. – Na budowę tego odcinka przeznaczyliśmy ponad 2 mld zł. Na polskich drogach w szczycie sezonu budowlanego będzie pracowało ok. 60 tys. ludzi, tysiące przedsiębiorstw i inżynierów – dodał.
Pytany przez dziennikarzy, kiedy zakończy się budowa całej drogi S6, łączącej Szczecin z Trójmiastem, wiceminister Szmit odpowiedział, że „należy się tego spodziewać w drugiej połowie drugiej kadencji rządów Prawa i Sprawiedliwości”.
Wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński powiedział, że rozpoczęcie budowy S6 to „nadrabianie wieloletnich zaległości w rozbudowie infrastruktury transportowej w województwie zachodniopomorskim”. – Około 6 mld zł jeszcze w tym roku wydamy na tutejsze projekty. Mam nadzieję, że w ramach budowy trasy S6 trzy umowy uda nam się podpisać jeszcze w tym roku – dodał.
– Województwo zachodniopomorskie było trochę zapomniane w ostatnich latach. Widać to było we wskaźnikach gospodarczych względem innych podobnych regionów w naszym kraju. Teraz jest czas, aby rozbudować infrastrukturę i na jej bazie budować nową gospodarkę województwa, w większym stopniu opartą na przemyśle –zaznaczył wiceminister Kwieciński.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?