PMK
Właśnie ruszyła realizacja jednego z największych zamówień przez wywodzący się z Grupy Portu Gdynia Portowy Zakład Techniczny SA . Kontrakt obejmuje montaż aż 84 automatycznych suwnic samobieżnych RTG, dostarczanych do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii i w Norfolk.
Prace zrealizowane zostaną przez specjalistów z PZT w terminie trzech lat i obejmą montaż, dostawę i końcowe uruchomienie urządzeń. Pierwsze suwnice wypłyną z gdyńskiego portu do USA jeszcze w tym roku. Jednocześnie w niemieckim porcie Bremerhaven pracownicy PZT rozpoczęli pracę nad wyposażaniem tamtejszego terminala kontenerowego. Za ich transport odpowiada Grupa Spliethoff w ramach wieloletniej współpracy z Konecranes. Agentem Grupy Spliethoff w Polsce jest Transfennica Polska Sp. z o. o.
Jest to rekordowy kontrakt w ponad dwudziestoletniej historii Portowego Zakładu Technicznego, obejmujący, między innymi , montaż sześciu kontenerowych suwnic nabrzeżowych firmy Liebherr - każda o wadze ok. dwa tysiące ton. Posiadane przez PZT w Gdyni zaplecze logistyczno-techniczne umożliwiło firmie przygotowanie i wysłanie do Bremerhaven 50 jednostek TIR z podzespołami i sprzętem. Jeszcze w tym miesiącu dotrą także do Bremerhaven dwa z czterech posiadanych przez PZT zestawów transportowych SPMT (Self Proppeled Modular Transporter), które dostarczą elementy ponadgabarytowe. Cały projekt w Bremerhaven zostanie zrealizowany w niecały rok.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych