Indeks giełdowy BDI, który śledzi kondycję statków masowych przewożących suche materiały, zanotował wzrost na piątkowej sesji w Londynie. BDI wzrósł o 1 punkt i obecnie wynosi 600.
W skład indeksu wchodzą średnie dzienne przychody masowców typu capesize, panamax, supramax and handysize. Z tych jednostek najwyższy wzrost zanotowały panamaxy (o 5 punktów do 685 ogółem) i supramaxy (o 3 punkty do 624 ogółem). Stawka dzienna pierwszych z nich wzrosła o 37 dolarów i wynosi teraz 5,4 tys. dolarów. Mniejszy skok zanotowały jednostki capesize, bo tylko o jeden punkt (545 ogółem). Oznacza to, że stawka dzienna dla tych masowców wzrosła o 4 dolary do 4,5 tys. dolarów ogółem. Spadły za to notowanie indeksu jednostek handysize, o 3 pkt. do 348 ogółem.
Baltic Dry Indeks (BDI) jest jednym z najlepszych instrumentów do badania koniunktury gospodarczej na świecie. Publikowany jest codziennie przez londyńską Baltic Exchange (od 1985 roku). BDI wyraża koszt ponoszony przez końcowego odbiorcę surowca, który zawiera kontrakt z firmą transportową na giełdzie Baltic Exchange w Londynie. W wyniku uśredniania kwotowanych na bieżąco cen na poszczególnych trasach powstaje Baltic Dry Index (BDI). Uczestnikami giełdy Baltic Exchange są tylko firmy bezpośrednio zamawiające transport surowców drogą morską bądź świadczące takie właśnie usługi. Dzięki temu wiemy, że wzrost lub spadek wartości BDI wynika wyłącznie ze zmian warunków rynkowych.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek