Dużo dzieje się wokół zbudowanego w Gdańskiej Stoczni Remontowej promu Samso. Zwodowana w lutym jednostka już zdążyła zmienić nazwę dwa razy. Ostatecznie jednostka powróci do pierwotnej nazwy – Samso.
Samso swoją starą-nową nazwę zawdzięcza gminie, która zamówiła jego budowę w Remontowej. Wcześniej statek, mimo protestów mieszkańców tej wyspy, został przemianowany na Prinsesse Isabella.
Samso to nowoczesny prom o długości 100 m i szerokości 19 m. Jednorazowo zabiera na pokład 600 pasażerów oraz 160 samochodów. Projekt statku opracowany został przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Firma Fuo Rumia dostarczyła kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster zaś system ładunkowy ro-ro wraz z furtami dziobową i rufową oraz pokładami ruchomymi, wreszcie spółka Famos – kompletne wyposażenie wnętrz statku. Wszystkie te firmy należą także do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych