pc/swinoujscie.pl
Komisja przetargowa dokonała wyboru inżyniera kontraktu dla budowy tunelu pod Świną. Za najkorzystniejszą ofertę uznano tę, którą złożyło konsorcjum firm Sweco Consulting Sp. z o.o. z Poznania wraz z Sweco GmbH z Bremy i Lafrentz Polska Sp. z o.o. z Poznania.
To kolejny wybór, który został przeprowadzony po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej. Wybrane konsorcjum za "Pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzanie kontraktem Usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam" zaproponowało cenę 21 602 876,84 zł.
W przetargu wpłynęły cztery oferty. Dwie z nich zostały odrzucone. Jedna z powodu braku wszystkich koniecznych dokumentów. Druga ze względu na to, że wykonawca przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego. Informacje te miały istotny wpływ na dokonanie wyboru.
Wśród dwóch pozostałych ofert, ta którą złożyło konsorcjum z firmą Sweco Consulting na czele, została wyżej oceniona.
Planowane zakończenie inwestycji to 4 lata od momentu podpisania umowy. Najważniejszą częścią projektu będzie tunel o długości 1,76 km, który pozwoli kierowcom przejechać pod Świną. Jego średnica wewnętrzna będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości po 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.
Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 km.
Wartość projektu to ponad 912 mln zł, a dofinansowania unijnego – ponad 775 mln zł. Środki na inwestycję pochodzą z Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna.
Świnoujście leży na kilkudziesięciu wyspach, z których tylko trzy są zamieszkane – Uznam, Wolin i Karsibór. Na wyspie Uznam znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi; żyje tu 80 proc. mieszkańców Świnoujścia.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek