pc
Wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na budowę południowego wylotu trasy S7 Warszawa–Grójec - podał we wtorek w komunikacie prasowym Mazowiecki Urząd Wojewódzki.
Jak podano, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dotyczy budowy blisko 1 km odcinka C, od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S7.
"To część południowego wylotu z Warszawy, od węzła Lotnisko do obwodnicy Grójca. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad" - poinformowała rzecznik prasowa Wojewody Mazowieckiego Ewa Filipowicz.
W komunikacie podano, że budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec o łącznej długości ok. 29 km, została podzielona na trzy odcinki (odcinek A, od w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem), długości ok. 6,64 km; odcinek B, od w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem), długości ok. 14,8 km oraz odcinek C, od w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca, długości ok. 7,9 km). „Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dotyczą odcinka C, który z kolei podzielony jest na 4 zadania, zaś decyzja Wojewody Mazowieckiego obejmuje zadanie nr 4 o długości ok 1km. Wnioski dotyczące pozostałych 3 zadań są rozpatrywane przez Wojewodę Mazowieckiego" - czytamy w dokumencie.
W informacji prasowej dodano, że "zgodnie z projektem, prace budowlane mają obejmować swoim zakresem roboty drogowe, w tym min. po 2 pasy ruchu i pobocze w każdym kierunku, budowę zjazdów, pętli autobusowej, chodników i ciągów pieszo-rowerowych)". "Roboty mostowe w tym m.in. budowę wiaduktu i przejścia dla płazów, oraz budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekranów akustycznych), a także wycinkę zieleni i nasadzenie nowej" - napisano.
"Projekt uwzględnia również bezpieczeństwo ruchu drogowego, np. oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne. Przebudowana i budowę zostanie istniejąca infrastruktura techniczna, oświetlenie i ekrany akustyczne" - dodano.
W komunikacie podkreślono również, że "realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu".
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody