• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wielkie nadzieje Stena Line w związku z uruchomieniem połączenia Halmstad-Grenaa

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wielkie nadzieje Stena Line w związku z uruchomieniem połączenia Halmstad-Grenaa

Partnerzy portalu

Wielkie nadzieje Stena Line w związku z uruchomieniem połączenia Halmstad-Grenaa - GospodarkaMorska.pl

Stena Line podchodzi optymistycznie do kwestii przeniesienia operacji z Varberga do Halmstad. Podobnie zresztą jak władze portu w Halmstad, do którego armator przeprowadzi się z Varberga.

Szwedzki armator wierzy, że zabieg przeniesienia działalności do Halmstad nie tylko zakończy się sukcesem, ale także, że połączenie Halmstad-Grenaa będzie się w najbliższej przyszłości dynamicznie rozwijać. To dlatego już dziś coraz głośniej mówi się o tym, że trasa ta będzie obsługiwana nie przez jeden statek, jak ma to miejsce obecnie na linii Varberg-Grenaa, ale aż przed dwie jednostki.

7 grudnia odbyło się spotkanie dotyczące szczegółów operacji przekierowania przez Stena Line działalności z Varberga do odległego o ok. 60 kilometrów Halmstad – oba porty są zresztą pod zarządem Halland Ports. Już teraz w tym drugim porcie zaczynają są ważne inwestycje, które pozwolą na sprawną obsługę promów przewoźnika. Cała infrastruktura – terminal, rampa, bramy, budynek do obsługi klientów – ma być gotowa do końca 2019 r. Wartość inwestycji zamknie się w kwocie 130 milionów koron szwedzkich (ok. 54 milionów złotych).

Pierwsze rejsy z wykorzystaniem nowej infrastruktury na trasie Halmstad-Grenaa mają zostać wykonane w lutym 2020 r. Tony Michaelsen ze Stena Line wyraził nadzieję, że połączenie będzie się cieszyło szczególnie dużym powodzeniem wśród Duńczyków. Potencjał jest tak duży, że już dziś nie można wykluczyć, że poza promem Stena Nautica, który będzie kursował na trasie Halmstad-Grenaa, w 2022 r. dołączy do niego drugi prom.

Przeniesienie działalności przez Stena Line z Varberga do Halmstad stało się koniecznością. Armator nie będzie mógł dłużej pływać z Varberga z uwagi na zmianę planów zagospodarowania przestrzeni, w której dziś funkcjonuje terminal promowy w tym szwedzkim porcie – w miejscu tym ma powstać nowa dzielnica o nazwie Vasterport.

– Zaplanowana przez miasto zmiana sprawiła, że nie mogą dłużej zostać w Varbergu. Ale oboje – zarówno my, jak i Stena – jesteśmy bardzo zadowoleni z tej nowej umowy. To wspaniałe móc stworzyć im warunki dalszego rozwoju w regionie oraz w ramach naszej firmy – powiedział Björn Alvengrip, dyrektor Halland Ports.

Dla Stena Line obsługa połączeń z Halmstad nie będzie niczym nowym. Przewoźnik obsługiwał już połączenia z tego miasta w latach 80. i 90. Wówczas jeszcze pod marką Lion Ferry.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.