Zdaniem kierowców najwyższą jakość jedzenia oferuje przewoźnik Viking Line a najłatwiejszy dostęp do pryszniców gwarantuje Tallink Silja - znamy wyniki Wielkiego Badania Promowego 2016.
Wyniki badania pokazują, że kierowcy wolą pokonywać przeprawy promem niż tunelem (71% respondentów wybrałoby prom). Jednakże już stojąc przed wyborem tunel czy most, 57% ankietowanych wybrałoby most.
Ulubionymi trasami ankietowanych są połączenia, w kolejności (TOP 5 - cała lista w pełnym raporcie!):
1. Świnoujście-Ystad,
2. Calais-Dover,
3. Gdynia-Karlskrona,
4. Hoek van Holland – Harwich,
5. Świnoujście – Trelleborg.
Kierowcy wymieniając aspekty, które są dla nich najbardziej irytujące w czasie podróży promem najczęściej wskazywali 5 obszarów: jedzenie, kabiny, internet, czystość i jakość pryszniców oraz oczekiwanie na prom.
Poproszeni o wskazanie najważniejszych czynników przy korzystania z przepraw promowych wskazali w kolejności:
1. Jakoś pryszniców/innych sanitariów.
2. Jakość jedzenia.
3. Dostępność pryszniców/innych sanitariów.
4. Poziom bezpieczeństwa.
5. Cena jedzenia.
6. Czas oczekiwania na przeprawę.
7. Dopasowanie godzin odpłynięć.
8. Częstotliwość kursów.
9. Dostępność do Internetu/ sieci Wi-Fi.
10. Stosunek obsługi do kierowców promów.
Jednocześnie kierowcy ocenili poszczególnych armatorów pod względem tych najważniejszych ich zdaniem zmiennych.
Ankietowali uznali, że najlepszą jakość pryszniców i sanitariatów gwarantuje Tallink Silja. Najniższe wyniki w tym zakresie osiągnął DFDS Seaways.
Najwyższą jakością jedzenia może poszczycić się przewoźnik Viking Line. Kierowcy nie polecają za to stołować się u operatora Scandlines.
Najłatwiejszy dostęp do pryszniców i innych sanitariatów występuje u Tallink Silja, najniższy natomiast u przewoźnika Scandlines.
Respondenci ocenili, że najbezpieczniej czują się na promach Tallink Silja, a najniższy poziom bezpieczeństwa odczuwają przeprawiając się promami P&O Ferries.
Stosunek jakości jedzenia do ceny jest najlepszy na promach Viking Line, najgorzej natomiast oceniany jest na promach Scandlines.
Najkrócej na przeprawę ankietowani czekają w przypadku przepraw Tallink Silja, a najdłuższy czas oczekiwania na prom występuje w przypadku korzystania z usług DFDS Seaways.
Kierowcy uważają, że najlepiej dopasowane godziny odpłynięć statków ma Tallink Silja, a najgorzej sytuacja wygląda w przypadku Eckero Line.
Pod względem częstotliwości kursowania jednostek najwyżej został oceniony Tallink Silja, a najniżej DFDS Seaways.
Jeżeli weźmiemy pod lupę pomoc techniczną na promie, to okazuje się ona być na najwyższym poziomie u operatora Finnlines. Najgorsze noty w tym zakresie uzyskał Unity Line.
Na dostęp do internetu mogą liczyć kierowcy przeprawiający się u operatora Viking Line, a nie doświadczą tego luksusu lub za niego dodatkowo zapłacą osoby korzystające z przepraw promowych P&O Ferries.
Cały raport można pobrać tutaj
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie