PMK
Fińska grupa Wartsila otrzymała warte 170 mln euro zamówienie na instalację scrubberów we flocie czołowego europejskiego armatora kontenerowego. Urządzenia będą miały moc 50, 60 i 70 MW w zależności od wielkości jednostki.
Scrubbery, czyli inaczej płuczki spalin, służą do redukcji szkodliwych substancji. System Wartsili usuwa do 98 proc. dwutlenku siarki i zmniejsza szkodliwość cząstek stałych nawet o 85 proc.. Do wiadomości publicznej nie podano nazwy armatora.
- Nasz system oczyszczania spalin nie tylko pomoże statkom naszych klientów działać na niższych poziomach emisji, ale także znacznie poprawi jakość powietrza i poziom emisji w obszarach przybrzeżnych i morskich w ogóle. Dostarczając energooszczędne, innowacyjne i elastyczne rozwiązania, które zmniejszają wpływ na środowisko poprzez zmniejszone lub wyeliminowane emisje, dążymy do zapewnienia zrównoważonej przyszłości kolejnym pokoleniom - mówi Markus Ljungkvist, dyrektor generalny ds. sprzedaży projektów w Wärtsilä Services.
IMO wcześniej uzgodniło, że od 1 stycznia 2020 r. maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwie żeglugowym (także poza obszarami kontroli emisji) zmniejszy się z 3,5% do 0,5%. Jednak, o ile statek nie stosuje scrubberów obniżających emisję siarki z wysokosiarkowych paliw, nie powinno być żadnego powodu do przewożenia na nim paliw niezgodnych z tym zarządzeniem – stwierdziła organizacja.
Organizacje, które obecnie popierają zakaz przewozu niezgodnych paliw to: BIMCO, Clean Shipping Coalition, Cruise Lines International Association, Friends of the Earth U.S., International Chamber of Shipping, International Parcel Tankers’ Association, INTERTANKO, Pacific Environment, World Shipping Council oraz WWF Global Arctic Programme.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali