ew
Wybudowanie terminalu promowego oraz nowa obrotnica i pogłębienie akwenów portowych to obecnie kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu. Są to inwestycje o wielkim znaczeniu dla całej polskiej gospodarki morskiej. Stanowią one jednak tylko część zamierzeń przewidzianych do realizacji zgodnie ze strategią rozwoju Portu Gdynia.
- Myślimy o przyszłości i dalszym rozwoju potencjału Portu Gdynia - akcentuje Grzegorz Dyrmo, Wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – W najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na budowę magazynu wysokiego składowania przy ul. Logistycznej na terenie zachodniej części portu. Będzie to pierwszy z czterech planowanych do realizacji magazynów wysokiego składowania w tym rejonie Portu Gdynia.
Główna część inwestycji to teren ograniczonym ulicami: Kontenerową od strony północnej i zachodniej i Logistyczną od strony południowej. Po wschodniej stronie terenu powstanie również nowa ulica tzw. „Technologiczna” łącząca ul. Logistyczną z ul. Kontenerową oraz place składowe. Natomiast całkowita powierzchnia terenu objętego przebudową to około 30 000 m kw. Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania to drugi kwartał 2020 roku.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek