PMK
Auto Energy, nowy samochodowiec (PCTC) armatora United European Car Carriers (UECC), został zaprezentowany w niemieckim procie Bremerhaven. Jest to największa tego typu jednostka o napędzie LNG.
Jest to statek typu dual-fuel, co oznacza, że oprócz LNG może być też napędzany tradycyjnym paliwem. Jednostka spełnia wszystkie regulacje nałożone przez dyrektywę siarkową.
Auto Energy charakteryzuje się długością 181 metrów, szerokością 30 metrów i ładownością na 4 tys. samochodów. Jednostka została zwodowana w zeszłym roku w chińskiej stoczni Nantong Cosco KHI Ship Engineering (NACKS). Później do floty UECC dołączył także jej siostrzany statek Auto Eco.
Obie jednostki już niedługo trafią do służby i będą pływały na szlakach wewnątrz-europejskich. Połączą porty Southampton, Zeebrugge, Bremerhaven, Malmo, Hanko, St. Petersburg oraz polską Gdynię.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju