pc
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów na przewozy towarowe na Morzu Bałtyckim, fiński operator promowy Finnlines zamówił trzy nowe hybrydowe promy ro-ro.
Promy do Finlandii: Statki dostosowane do potrzeb klientów
Statki zostały zaprojektowane we współpracy z duńskim projektantem Knudem E. Hansenem i zostaną zbudowane w chińskiej stoczni Jinling. Długość linii ładunkowej wyniesie 5,800 metrów, natomiast pokłady do przewozu samochodów mają mieć powierzchnię 5600 m2. Pierwsze jednostki mają być dostarczone w latach 2020-2021.
Morze Bałtyckie: Rośnie popularność promów hybrydowych
Będą to promy najwyższej fińsko-szwedzkiej klasy 1A i zostaną wyposażone w specjalne wzmocnienia do pokonywania obszarów skutych lodem. Na statkach będą zamontowane scrubbery i zasilanie na baterie, dzięki czemu podczas postoju w porcie będzie można je ładować.
Hybrydowe promy będą także oszczędnie zużywały paliwo, co będzie możliwe dzięki specjalnej konstrukcji kadłuba, systemowi urządzeń sterujących oraz powietrznym systemie umieszczonym pod stępką, który zredukuje tarcie. Obok promu Tallinka Megastar będą to najnowocześniejsze i najbardziej ekologiczne statki kursujące na Morzu Bałtyckim.
Przypomnijmy, że także Unity Line złożył ostatnio zamówienie na cztery jednostki hybrydowe. Mają popłynąć na trasie Świnoujście – Ystad najpóźniej w 2025 roku.
Finnlines: Inwestycja w zrównoważony rozwój
Emanuele Grimaldi, prezes i dyrektor zarządzający Finnlines, przyznał, że celem przedsiębiorstwa jest zwiększenie wydajności przewozowej z zachowaniem energooszczędności. W ciągu ostatnich 10 lat przedsiębiorstwo przeznaczyło na ten cel ponad miliard euro. Nowe statki wpisują się w tę ideę poprzez redukcję zanieczyszczeń i zmniejszenie emisji spalin.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody