• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Transport intermodalny w Polsce wciąż niedoinwestowany

03.11.2015 10:35 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Transport intermodalny w Polsce wciąż niedoinwestowany

Partnerzy portalu

Transport intermodalny w Polsce wciąż niedoinwestowany - GospodarkaMorska.pl

Potrzebne są dalsze inwestycje w infrastrukturę transportową. Tylko one zapewnią płynny i tani przepływ towarów – wynika z wypowiedzi Michała Andruszkiewicza, dyrektora operacyjnego Maersk Polska, dla portalu wnp.pl.

Jego zdaniem Polska ma wystarczająco liczbę terminali intermodalnych. Problem w tym, że są one przeważnie skrojone pod potrzeby konkretnych klientów. Szef polskiego oddziału Maerska, chciałby aby było więcej inwestycji w szybszy obieg taboru, wydłużenia pociągów i lepszego skoordynowania transportu z państwami ościennymi.

Przypomnijmy, że Maersk od tego roku współpracuje z polską PKP CARGO. Kontenery duńskiego giganta są przewożone z trójmiejskich portów do Kątów Wrocławskich (2-3 razy tygodniowo) i Sławkowa (3-4 razy tygodniowo).

Od połowy sierpnia Grupa PKP CARGO i Maersk Line rozszerzyły współpracę, uruchamiając przewozy kontenerów w ramach tzw. pociągu operatorskiego kursującego w obu kierunkach pomiędzy Gdańskiem i Warszawą.

– Pociągi operatorskie to nowoczesny produkt dający naszym klientom nie tylko wysoką jakość usług, ale także niezbędny w logistyce element regularności i powtarzalności. To znakomita podstawa do budowy długotrwałych relacji z tak ważnymi dla nas partnerami jak Maersk. Na tym przykładzie widać wyraźnie, że Grupa PKP CARGO może świadczyć szeroki zakres usług logistycznych, wliczając w to magazynowanie kontenerów czy obsługę tzw. ostatniej mili – mówi Jacek Neska Członek Zarządu PKP CARGO ds. Handlowych.

Grupa PKP CARGO realizuje nową usługę dla Maersk Line w systemie „port to door”. W praktyce oznacza to połączenie transportu kolejowego z samochodowym. Grupa PKP CARGO odbiera kontener z portu, przewozi go pociągiem do terminala, a następnie przeładowuje na samochód i o wskazanej godzinie dostarcza do klienta. Analogiczne rozwiązanie jest stosowane w odwrotnym kierunku, od klienta do portu.

– Nowy kontrakt z Maersk Line wykracza poza przewóz kontenerów koleją. Klient zamawia w Grupie PKP CARGO organizację całego przewozu od portu do miejsca docelowego na konkretną godzinę, nie martwiąc się o szczegóły. Żeby wykonać to zadanie łączymy transport kolejowy z samochodowym. To kierunek, w którym Grupa PKP CARGO będzie się rozwijać – mówi Szymon Mikołajczak, Członek Zarządu Cargospedu, odpowiedzialny za rozwój oferty intermodalnej i pozyskiwanie nowych kontraktów.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.