PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL wypuściło swój raport o przyszłości żeglugi Maritime Forecast to 2050. Główny temat raportu to transformacja energetyczna i to, jak ona wpłynie długofalowo na żeglugę.
- Transformacja energetyczna jest nie do zastopowania - powiedział Remi Eriksen, prezes grupy i dyrektor generalny DNV GL. - W ubiegłym roku dodano więcej gigawatów energii odnawialnej niż paliw kopalnych, co znajduje odzwierciedlenie w sytuacji, w której pożyczkodawcy wkładają swoje pieniądze.
Nowa prognoza koncentruje się na wyzwaniach związanych z dekarbonizacją przemysłu okrętowego. Analizuje ostatnie zmiany w działalności przewozowej i zużyciu paliwa, przyszłe zmiany rodzajów i poziomów przewożonych ładunków oraz przyszłe regulacje, paliwa i sterowniki technologiczne.
- Dekarbonizacja będzie jednym z megatrendów, które ukształtują przemysł morski w ciągu następnych dziesięcioleci, szczególnie w świetle nowej strategii gazów cieplarnianych IMO - powiedział Knut Ørbeck-Nilssen, dyrektor generalny DNV GL - Maritime.
- W połączeniu z obecnymi i przyszłymi trendami w technologii i regulacjach oznacza to, że przyszłe decyzje inwestycje powinny być podejmowane pod zupełnie nowym kątem. Dlatego proponujemy podejście ekologiczne, które uwzględnia przyszłe przepisy i wymogi dotyczące emisji CO2 oraz kładzie nacisk na elastyczność, bezpieczeństwo i długoterminową konkurencyjność. Dzięki nowym ramom mamy nadzieję, że pomożemy wzmocnić podejmowanie decyzji dotyczących aktywów.
Z raportu wynika, że inwestowanie w efektywność energetyczną i zmniejszenie użycia ciężkich paliw może zwiększyć konkurencyjność statku w całym okresie jego eksploatacji. Badanie sugeruje również, że właściciele statków o dużej emisji mogą być narażeni na znaczące ryzyko rynkowe w 2030 i 2040 roku.
Prognoza morska przewiduje wzrost o prawie jedną trzecią handlu morskiego mierzonego w tonokilometrach w latach 2016-2030, ale tylko o 5 procent w okresie 2030-2050. Jest to oparte na zaktualizowanym globalnym modelu DNV GL, który został szczegółowo opisany w DNV GL Energy Transition Outlook 2018. Model obejmuje globalne podaż i popyt na energię oraz wykorzystanie i wymianę energii w obrębie dziesięciu regionów świata i pomiędzy nimi.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali