pc
Terminal kontenerowy w Kłajpedzie inwestuje w nowy sprzęt. Wkrótce prace rozpoczną w nim dwie nowe suwnice RTG. Urządzenia wypłynęły z Gdańska w poniedziałek na pokładzie ciężarowca Meri.
Suwnice RTG wykonała firma Konceranes. Załadunek na statek Meri odbył się w Porcie Gdańsk na nabrzeżu WOC II. Za obsługę terminalową odpowiadała firma Vetro Port & Shipping Services.
Meri dopłynał do portu w Kłajpedzie we wtorek rano. Zbudowana w 2012 r. jednostka ma 105,4 m długości, 18,8 m szerokości oraz 4,9 m maksymalnego zanurzenia. Powierzchnia jej pokładu to 1 610 m2. Innowacyjne technologie zastosowane do budowy statku sprawiają, że Meri jest przyjazny dla środowiska.
KCT (Klaipeda Container Terminal) będzie miał łącznie 6 nowych suwnic RTG. Cztery kolejne zostaną dostarczone w przyszłym roku. W ciągu dwóch lat terminal wyda na nowy sprzęt ponad 8 mln euro.
Obecnie w KCT pracują już dwa nowe reachstackery, również produkcji Konecranes. Mogą podnosić ładunek do 45 t i układać go na 5 warstw, wyposażone są także w wagę. Po zakończeniu przebudowy nabrzeży w terminalu kontenerowym w Kłajpedzie, planowany jest zakup nowych suwnic STS do obsługi statków, m.in. typu panamax.
Klaipeda Container Terminal codziennie przeładowuje średnio 1 000 kontenerów. Od początku roku przeładowano tam 257 604 TEU, o 19% więcej niż w 2017 r.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych