Tak wygląda wnętrze Lobito, tankowca do przewozu LNG. Zdjęcia zostały zrobione podczas wizyty na pokładzie członków zarządu Teekay, do której należy jednostka. Podczas inspekcji Lobito znajdował się w suchym doku w hiszpańskim porcie położonym nad zatoką Ferrol.
Dostarczony w 2011 roku, Lobito był trzecim z czterech podobnych statków zbudowanych przez Samsung Heavy Industries dla NYK LNG, Mitsui & Co oraz Teekay Corporation. Statki są obecnie wyczarterowe koncernowi LNG Angola. Kiedy weszły do służby były pierwszymi we flocie Teekay napędzane paliwem Tri Diesel Electric (TFDE) - z możliwością spalania oleju opałowego, diesela lub gazu ziemnego.
Lobito w liczbach
Ładowność: 160 276,4 m3
Długość całkowita: 285 m
Szerokość: 43,40 m
Pojemność brutto: 100,800 ton
Wybudowany: Samsung Heavy Industries
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody