pc
Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) zaprezentowała w czwartek w porcie Nynaeshamn pod Sztokholmem swój nowy prom Nova Star. Jednostka ma pomoc armatorowi wzmocnić pozycję na rynku skandynawskim.
„Rynek przewozów cargo miedzy Polską a Szwecją rośnie każdego roku o 10 proc. W obu krajach odnotowywany jest wzrost gospodarczy. Mamy teraz w Polsce lepszą infrastrukturę, autostradę A1 łączącą z południem Polski, co przekłada się na większą liczbę klientów z południa Europy: Włoch, Bułgarii, Rumunii” - powiedział prezes PŻB Piotr Redmerski, prezentując prom Nova Star przedstawicielom szwedzkich instytucji i firm z branży transportowej oraz turystycznej.
Nowoczesna jednostka Nova Star Polferries, mogąca pomieścić 1215 pasażerów, od 14 września kursuje między Gdańskiem a Nynaeshamn, jako tzw. wahadło. Uzupełnia na tej linii wysłużony mniejszy prom Wawel. Jak podkreślił prezes Redmerski „Nova Star oferuje nowy standard podróży, który powinien zadowolić klienta skandynawskiego”. Szwedzcy goście mogli w czwartek zwiedzić prom, poznać jego ofertę rozrywkową oraz spróbować polskiej i skandynawskiej kuchni. Pierwsze reakcje były pozytywne.
Z nowego promu zadowoleni są przedstawiciele miasta Nynaeshamn oraz władze portu, do którego zawija statek. "Dla nas to szansa na rozwój zarówno gospodarczy, jak i wzrost liczby turystów" - stwierdził menedżer portu w Nynaeshamn Markus Johansson.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych