Paweł Kuś
Przez pierwsze siedem miesięcy 2016 roku porty Nynashamn i Kapellskar ze Sztokholmu zanotowały zwiększony ruch w ładunkach ro-ro. W efekcie w porównaniu do tego samego okres w zeszłym roku obiekty mogą się pochwalić wzrostem przeładunków.
- Cieszymy się z kontynuuacji tego trendu. Pokazuje to, że nasz strategia rozwoju się sprawdza - powiedział Henrik Widerstahl, szef marketingu Ports of Stockholm.
Największy wzrost w ładunkach ro-ro zanotował port w Nynashamn - aż 20 proc. W tym roku w porcie przeładowano 860 tys. ton towaru. Z kolei w porci Kapellskar ta liczba wyniosła 1,159 mln ton (+6 proc.).
W tym samym okresie w innym sztokholmskim porcie - Frihamnen - zanotowano 10 proc. wzrost przeładunku kontenerów (32 tys. TEU ogółem).
Operatorem powyższych portów jest Ports of Stockholm. Spółka zajmuj się teraz budową portu Norvik, który także będzie zajmował się obsługa statków ro-ro i kontenerowców.
Ports of Stockholm operates ports in Stockholm, Kapellskär and Nynäshamn and is constructing the Stockholm Norvik Port, a new container and RoRo port just outside Nynäshamn.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody