pc
Sylur, statek LOTOS Petrobaltic, wypłynie na Bałtyk. Jak poinformował portal trójmiasto.pl, jednostka została zatrud-niona przy zabezpieczaniu gazociągu łączącego złoże B8 z elektrociepłownią Energobaltic we Władysławowie. Prace mają rozpocząć się w przyszłym miesiącu.
Statek ma układać betonowe płyty obciążające położony na dnie Bałtyku rurociąg. Maksymalna waga jednej maty to 10,5 t, będą układane na głębokości do 91 m – podał portal trójmiasto.pl.
Do floty jednostek LOTOS Petrobaltic Sylur dołączył w ubiegłym roku. To zbudowany w 2003 r. zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego PSV (platform supply vessel) typu UT-755L. Jednostka ma 71,9 m długości, 16,03 m szerokości oraz 5,91 m zanurzenia z ładunkiem. Jej nośność to 3 292 t. Statek jest wyposażony w system pozycjonowania dynamicznego klasy DP2, co umożliwia mu wykonywanie wielu precyzyjnych prac. Zamontowano na nim także 4 stery strumieniowe, po dwa na dziobie i rufie, o mocy ponad 500 kW każdy. Specjalny system umożliwia jednostce utrzymanie pozycji podczas przeładunków.
Załoga statku liczy 14 osób. Może on także przewieźć 12 pasażerów.
Sylur przeznaczony jest do transportu i zaopatrzenia platform wiertniczych na Bałtyku w różnego rodzaju materiały, od płynnych po sypkie, a także do transportu pasażerów.
Poprzednim właścicielem Sylura była amerykańska firma Seabulk Offshore LLC należąca do grupy Seacor Marine – jednego z największych na świecie operatorów jednostek offshore. Wcześniej nosił nazwę Seabulk Arfica. LOTOS Petrobaltic kupił statek 15 listopada ubiegłego roku przez swoją spółkę Miliana Shipping, przy współudziale TSM (Technical Ship Management Ltd.).
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego