ew
Zarząd Morskiego Portu Gdynia opublikował wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na przebudowę Nabrzeża Norweskiego. Najlepsza okazała się firma Strabag, wyprzedzając szczeciński Energopol. Całkowity koszt inwestycji to prawie 40 mln zł.
Głównym założeniem prac budowlanych jest zwiększenie głębokości technicznej Nabrzeża Norweskiego do 15,5 m. W ramach pogłębiania mają zostać wykonane następujące prace:
1) naprawa uszkodzeń w części podwodnej nabrzeża;
2) roboty rozbiórkowe nadbudowy nabrzeża m.in. demontaż elementów wyposażenia, rozkucia oczepu,
rozbiórka nawierzchni, odcinkowo odcięcie stopy skrzyni;
3) rozbiórka umocnienia dna, w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia;
4) roboty kafarowe i wiertnicze (pale stalowe rurowe, stalowe ścianki szczelne, kotwy mikropalowe);
5) prace budowlano-montażowe związane z dobudową nabrzeża wraz z montażem elementów wyposażenia;
6) odcinkowo odtworzenie umocnienia dna;
7) przebudowa elementów nawierzchni drogowych i chodnikowych;
8) roboty elektryczne;
9) roboty sanitarne.
W przetargu wzięły udział dwie firmy. Pierwsza oferta pochodziła od Strabag (39,976 mln zł), a druga od Energopol Szczecin (42,757 mln zł). Zarząd zdecydował o wyborze tańszej propozycji.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych