pc
Z uwagi na zaplanowany postój stoczniowy promu Sassnitz i fakt, że Stena Line nie ma żadnej odpowiedniej jednostki, która mogłaby go zastąpić, zimowe przeprawy na trasie Sassnitz-Trelleborg zostały zawieszone w okresie od 22 stycznia do 6 lutego.
Od momentu zmniejszenia przepustowości na wspomnianej trasie, z dwóch statków do jednego, w październiku 2014 roku, zbudowany w 1989 roku prom Sassnitz jest jedyną jednostką obsługującą to historyczne połączenie. Zrezygnowano wówczas ze zbudowanego w 1981 roku statku Trelleborg, który został zakotwiczony najpierw w Rostoku, później w szwedzkim porcie Uddevalla, a następnie sprzedany (obecnie przechodzi przebudowę w Grecji, gdzie został przemianowany na Sunny).
Z drugiej strony Stena Line rozpoczęła tej zimy intensywny program remontowy wielu ze swoich statków, które muszą zostać w pierwszej kolejności tymczasowo zastąpione przez własne bądź wyczarterowane jednostki.
Co ciekawe, zaistniała sytuacja zaniepokoiła poważnie lokalne niemieckie media, które obawiają się, że zawieszenie rejsów może sygnalizować całkowite zamknięcie trasy Sassnitz-Trelleborg w najbliższej przyszłości.
Póki co Stena Line utrzymuje, że jest umiarkowanie zadowolona z osiągniętych wyników na tym połączeniu. W 2016 roku z Sassnitz do Trelleborga przetransportowano 310 tys. pasażerów i 113 tys. pojazdów osobowych.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju