PMK
W Porcie Amsterdam niedługo powstanie nowy zakład, który będzie przetwarzać niezrecyklowany plastik w paliwo dla statków. Dzięki temu będzie możliwe obcięcie emisji dwutlenku węgla w porcie o 57 tys. ton rocznie.
Bin2Barrel, holenderska grupa zajmująca się przeróbką plastiku, będzie prowadzić ten zakład w Porcie Amsterdam. Fabryka ma ruszyć pod koniec tego roku, a jej budowa ruszyła 15 czerwca.
Projekt wspiera holenderski rząd, widząc w nim potencjał na szersze zastosowanie w przemyśle. Materiały syntetyczne, które nie mogłyby być ponownie wykorzystane inaczej, staną się ponownie użyteczne w przydatnej aplikacji, a jednocześnie oferują bardziej zrównoważoną alternatywę dla tradycyjnych paliw transportowych. Ostatecznym celem jest zastosowanie produkowanych substancji do produkcji nowych materiałów syntetycznych, innymi słowy, recykling chemiczny.
Pierwsza instalacja Bin2Barrel, zrealizowana za ok. 28 milionów euro wyprodukuje ponad 30 milionów litrów paliwa rocznie z 35 000 ton plastiku nie nadającego się do recyklingu. Przy spalaniu wyprodukowanego paliwa zwrot energii jest prawie trzy razy większy (80%) niż w przypadku bezpośredniego spalania tworzyw sztucznych w spalarniach odpadów (33%).
- Wykorzystanie plastiku i brak odpowiedniego przetwarzania plastiku powoduje ogromne zanieczyszczenie na całym świecie. Bin2Barrel wprowadza innowacyjną i bardzo potrzebną technologię, która umożliwi nam korzystanie z obecnie nienadających się do recyklingu strumieni odpadów w sposób, który ma doskonały sens - powiedział Roon van Maanen, szef Circular & Renewable Industry w Port of Amsterdam.
- Tworząc nowy produkt z problematycznego produktu odpadowego, Bin2Barrel doskonale pasuje do misji portu w Amsterdamie, aby ułatwić transformację energetyczną, a także przejście do gospodarki o obiegu zamkniętym - dodał van Maanen.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych