• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Spółki OT Logistics, OT Port Wrocław, Żegluga Bydgoska, Odra Rhein Lloyd łączą siły

pc

31.12.2018 02:07 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Spółki OT Logistics, OT Port Wrocław, Żegluga Bydgoska, Odra Rhein Lloyd łączą siły

Partnerzy portalu

Spółki OT Logistics, OT Port Wrocław, Żegluga Bydgoska, Odra Rhein Lloyd łączą siły - GospodarkaMorska.pl

Zarząd OT Logistics SA z siedzibą w Szczecinie, na podstawie art. 500 § 2¹ Kodeksu spółek handlowych, udostępnia – bezpłatnie do publicznej wiadomości – uzgodniony w dniu 28 grudnia 2018 r. Plan Połączenia OT Logistics S.A. z siedzibą w Szczecinie (spółka przejmująca) ze spółkami Żegluga Bydgoska sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, OT Port Wrocław sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu i Odra Rhein Lloyd z siedzibą we Wrocławiu (spółki przejmowane) – podała w komunikacie spółka OT Logistics.

„Zasadniczym celem połączenia jest uporządkowanie i uproszczenie  struktury Grupy OTL. Połączenie  jest elementem konsekwentnie realizowanej strategii, zakładającej konsolidację spółek Grupy OTL, zapoczątkowanej zrealizowanym w styczniu 2018 roku połączeniem spółek C. Hartwig Gdynia S.A. i Sealand Logistics sp. z o.o. i doprowadzić ma do uproszczenia struktury Grupy Kapitałowej OT Logistics orazbwyeliminowania zbędnych procesów. W rezultacie, połączenie zwiększy przejrzystość struktury Grupy OTL dla inwestorów, uproszczeniu ulegną struktury nadzoru i zarządcze, co usprawni zarządzanie Grupą OTL. Połączenie wpłynie korzystnie na sposób funkcjonowania Grupy OTL, poprzez skupienie kompetencji decyzyjnych i wykonawczych, co umożliwi przyspieszenie i usprawnienie procesu decyzyjnego i wykonawczego oraz eliminację zbędnych szczebli w strukturze organizacyjnej.

Połączenie przyniesie oszczędności finansowe w obszarach administracyjnym i organizacyjnym, wyeliminuje zbędne przepływy finansowe oraz poprawi efektywność poprzez redukcję dublujących się kosztów i procesów w ramach łączonych spółek. Z kolei jednorazowe koszty związane z przeprowadzeniem procesu połączenia spółek nie są znaczące i dotyczą głównie poinformowania kontrahentow i organów państwowych o zaistniałych zmianach, jak również kosztów sądowych związanych z połączeniem. Ze względu na zbliżony, a w killku punktach tożsamy rodzaj działalności prowadzonej przez łączące się spółki, połączenie nie będzie wiązało się z istotnymi nakładami na ich integrację” – czytamy w Planie Połączenia spółek.

OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji, po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. W 2017 roku Grupa wypracowała 867 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 42,6 mln zł. Akcje OT Logistics od 2013 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Plan Połączenia tutaj.

Załączniki do planu połączenia tutaj.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.