Popularny prom Toscana, który w przeszłości pływał m.in. w barwach Color Line, będzie w najbliższym czasie spełniał nową funkcję. Jednostka wykorzystana zostanie jako hotel dla pracowników, którzy są zatrudnieni przy budowie kompleksu gazowego.
Statek Toscana już wkrótce znajdzie się w porcie Lerwick na Szetlandach, a potem stanie się domem dla pracowników realizowanej przez spółkę Petrofac inwestycji Laggan-Tormore. Projekt ten wykonywany jest na zlecenie koncernu Total. Zgodnie z obecnym harmonogramem, jego planowane zakończenie ma nastąpić pod koniec trzeciego kwartału br. Na pokładzie jednostki zakwaterowanie znajdzie ok. 500 osób. Dzięki temu łączna liczba pracowników biorących udział w realizacji inwestycji wzrośnie do 2000 ludzi.
Toscana stanie się już kolejnym statkiem, który będzie pełnił funkcję hotelu na miejscu realizowanego projektu. Jednostka w miniony weekend opuściła Neapol i w ciągu najbliższych dni powinna dotrzeć do celu.
Statek Toscana został zbudowany w 1981 r. Był jednym z dwóch siostrzanych promów zamówionych pod koniec lat 70. przez Rederi AB Gotland. Drugim z zamówionych statków był wówczas MS Visby, doskonale znany w Polsce jako pływająca w barwach Polferries Scandinavia (prom został niedawno sprzedany przez polskiego armatora firmie Ventouris Ferries i będzie nosił nazwę Rigel II). Jednostka, która poza Rederi AB Gotland była potem także własnością Larvik Line i Color Line, należy obecnie do rynkowego potentata w zakresie transportu morskiego – koncernu Mediterranean Shipping Company (MSC). Prom pełnił już wcześniej funkcję hotelu m.in. podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi. Latem 2014 r. Toscana obsługiwała trasę Genua-Porto Torres.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?