Port Gdańsk zainaugurował tegoroczny sezon wycieczkowy. Do portu zawinęły dwie jednostki pasażerskie: "SERENISSIMA", cumując 25 maja przy Nabrzeżu WOC II oraz "OCEAN DREAM" - dobijając 27 maja do Nabrzeża Westerplatte.
"SERENISSIMA" to statek pasażerski, którego możemy określić mianem stałego bywalca w Gdańsku, bowiem w ostatnich latach gościł w już w naszym porcie kilkanaście razy. Aktualnie właścicielem jednostki jest armator Premier Cruises. Statek może pomieścić 110 osób. Podczas tego rejsu jednostka przywiozła do Gdańska 85 pasażerów, którzy jako pierwsi w tym sezonie mieli okazję zwiedzić nasze miasto. Po ponad 9-cio godzinnym postoju w Porcie Gdańsk, jednostka ruszyła w dalszy rejs, obierając kurs na litewski port w Kłajpedzie.
"OCEAN DREAM" to również statek dobrze nam znany, który po pięcioletniej przerwie kolejny raz zagościł w gdańskim porcie i i jest jedną z największych jednostek pasażerskich, które w tym roku zawiną do portu. Oprócz turystycznego charakteru rejsów organizowanych przez armatora, mają one również charakter dydaktyczno-historyczny. W trakcie postojów organizowane są spotkania edukacyjne z młodymi ludźmi. Do gdańskiego portu przypłynęło około 900 pasażerów, a wśród nich znalazły się osoby, które przeżyły ataki w Hiroszimie i Nagasaki 6 i 9 sierpnia 1945 roku. Będą one opowidać o swoich doświadczeniach w ramach propagowania pokoju i zapobiegania konfliktom zbrojnym z użyciem broni jądrowej. Przypadająca w tym roku 70 rocznica ataków na Hiroshimę i Nagasaki jest dobrym momentem do edukowania, tym bardziej, że o tragedii tamtych wydarzeń opowiadają naoczni świadkowie. Warto dodać, że na pokładzie "OCEAN DREAM" globalna organizacja pozarządowa "Peace Boat" organizuje od 7 lat światowe rejsy przeciwko stosowaniu broni jądrowej.
Tegoroczny rejs wycieczkowca rozpoczął się 12 kwietnia, wypływając z portu Jokohama w Japonii. Gdańsk jest pierwszym portem bałtyckim, do jakiego zawinął statek, podczas swojej zaplanowanej na 105 dni podróży. Rejs zakończy się 26 lipca, jednostka odwiedzi 30 miast całego świata.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju