ew/Port Gdynia
Montaż całego systemu pomiarowego to kolejny krok w stronę pełnego wdrożenia najbezpieczniejszego mechanizmu naprowadzania statków na świecie. W ujęciu uniwersalności przeładowywanych towarów, Port Gdynia jest pierwszym w Europie portem z tego rodzaju systemem precyzyjnego wyznaczania pozycji statków z dokładnością do kilku cm.
Kolejnym etapem wdrożenia systemu będą uzgodnienia z Urzędem Morskim w Gdyni dotyczące instalacji modułu nadawczego na budynku kapitanatu w Gdyni oraz implementacja centralnego serwera sterującego.
- „Jesteśmy w stanie wyznaczać nowe trendy przede wszystkim w aspekcie prawa morskiego, do tej pory funkcjonujące zapisy nie przewidują rozwiązań nawigacyjnych, które zastosujemy w naszym porcie. Stworzymy również możliwość dalszych badań nad nowoczesnymi rozwiązaniami nawigacyjnymi przez ośrodki akademickie”- mówi Grzegorz Dyrmo- wiceprezes ZMPG S.A.
System wspomagać będzie pilotów w realizacji najtrudniejszych operacji manewrowych na największych jednostkach, które aktualnie zawijają do portu. Po dwóch latach od wdrożenia technologii Port Gdynia będzie mógł ubiegać się o certyfikat IMO.
System oprócz najwyższej technologii i gwarancji bezpieczeństwa wpływać będzie na optymalizację procesów załadunku i rozładunku poprzez możliwość automatyzacji tych czynności. Dzięki temu praca w porcie będzie jeszcze bardziej wydajna, a pracownicy mniej obciążeni. Z wdrożonej w Porcie Gdynia technologii korzystać będą mogli również geodeci. Po przeprowadzeniu procedury zgłoszenia stacji do Głównego Geodety Kraju, sygnał może zostać udostępniony również do pomiarów lądowych.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni