• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Scrubbery coraz popularniejsze. Kolejny międzynarodowy armator zainstaluje je na swoich statkach

PMK

15.08.2018 15:49 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Scrubbery coraz popularniejsze. Kolejny międzynarodowy armator zainstaluje je na swoich statkach

Partnerzy portalu

Scrubbery coraz popularniejsze. Kolejny międzynarodowy armator zainstaluje je na swoich statkach - GospodarkaMorska.pl

Armator tankowców DHT Holdings, zawarła umowę na instalację układów oczyszczania gazów spalinowych, znanych również jako skrubery, w dwunastu swoich bardzo dużych tankowcach (VLCC) w celu spełnienia przyszłych przepisów IMO dotyczących paliwa o niskiej zawartości siarki.

Firma DHT ogłosiła we wtorek, że zawarła umowę z Alfa Laval na dostawę tych systemów, do których ma dojść w 2019 roku. Skrubery zostaną zainstalowane na statkach zbudowanych między 2004 i 2012 rokiem, gdyż ta innowacja jest na nich najwydajniejsza.

Dwanaście scrubberów uzupełni dwa już instalowane na jednostkach DHT Bronco i DHT Mustang, które zostaną dostarczone pod koniec trzeciego kwartału przez Hyundai Heavy Industries.

IMO wcześniej uzgodniło, że od 1 stycznia 2020 r. maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwie żeglugowym (także poza obszarami kontroli emisji) zmniejszy się z 3,5% do 0,5%. Jednak, o ile statek nie stosuje scrubberów obniżających emisję siarki z wysokosiarkowych paliw, nie powinno być żadnego powodu do przewożenia na nim paliw niezgodnych z tym zarządzeniem – stwierdziła organizacja.

Organizacje, które obecnie popierają zakaz przewozu niezgodnych paliw to: BIMCO, Clean Shipping Coalition, Cruise Lines International Association, Friends of the Earth U.S., International Chamber of Shipping, International Parcel Tankers’ Association, INTERTANKO, Pacific Environment, World Shipping Council oraz WWF Global Arctic Programme.

Wspólne oświadczenie wyprzedza krytyczne posiedzenie IMO w lutym, podczas którego rządy, organizacje ekologiczne i żeglugowe stwierdzą, czy taki zakaz pomoże zapewnić solidne, uproszczone i spójne egzekwowanie globalnego ograniczenia emisji siarki.

- Limit emisji siarki, który wejdzie w życie po 2020 r. zapewni znaczne korzyści dla środowiska i zdrowia ludzkiego. Jednocześnie limit znacznie zwiększy koszty operacyjne statków i będzie stanowił poważne wyzwanie do rządów, które muszą zapewnić spójne egzekwowanie prawa na całym świecie – twierdzi IMO.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.